Vi vet at nøkkelen til vår suksess ligger i å tiltrekke oss og beholde de beste folka. Derfor søker vi nå en rådgiver rekruttering og employer branding som kan bidra til å forme vår fremtid og gjøre oss til en enda bedre arbeidsgiver. Du vil som primæroppgave jobbe med rekruttering av maritimt personell. Hos oss vil du få samarbeide med og støtte ledere i alle fasene av rekrutteringsprosessene.
Arbeidsoppgaver
- Rekrutteringsansvar fra A-Å innenfor våre martime stillinger
- Samarbeide med ledere for å vurdere behov og gi råd og veiledning rundt ansettelsesplan og -strategi, og drive hele rekrutteringssyklusen fra start til slutt på tvers av nivåer og forretningsområder
- Gjennomføring av intervjuer for å vurdere både tekniske ferdigheter og personlig egnethet som er nødvendig for å lykkes i stillingen
- Gi veiledning og bistand til ledere om rekrutteringsprosesser og kandidatvurderinger
- Utvikle en plan for synlighet og employer branding (f.eks. employee personas, kanalstrategi, tilstedeværelse på fysiske arrangementer)
- Jobbe proaktivt og strategisk med å tiltrekke fremtidens arbeidstaker til vår bransje og konsern
- Være en god og profesjonell representant for selskapet og gi en fin kandidatopplevelse ved enhver anledning
- Bistå selskapet på andre HR relaterte oppgaver
Kvalifikasjoner
- Gjerne høyere relevant utdanning, fortrinnsvis innen ledelse/HR/organisasjonspsykologi
- Erfaring med rekruttering og HR generelt
- God systemforståelse og digital nysgjerrighet
- Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk skriftlig og muntlig
- Ingen ulempe å være DNV-sertifisert rekrutterer eller sertifisert på arbeidspsykologiske testverktøy, men ingen krav
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som har erfaring med rekruttering, og som vil trives med en hektisk og variert arbeidshverdag. Du er en typisk DOèr med evne til å sette grenser og styre din egen arbeidshverdag, og som opprettholder god kontroll på dine arbeidsoppgaver. Du skaper tillit, fremstår som troverdig og er nøyaktig og strukturert i din arbeidsform.
Hvorfor skal du velge oss?
Vi tilbyr spennende oppgaver og utviklingsmuligheter, med stor grad av selvstendighet og tett samarbeid med en kompetent og erfaren ledergruppe, både i egen organisasjon og i konsernet. Hos oss møter du engasjerte ansatte som hver dag er opptatt av å utgjøre en forskjell for våre kunder. Du får mulighet til å være med å utvikle fagområdet rekruttering hos oss, våre prosesser og sette gode ideer til live.
For ytterligere informasjon kan du kontakte våre rådgivere hos Adecco Select ved Marius Tzatchev tlf. 47 32 51 81, Silje Olsen tlf. 92 88 87 25 eller Torghatten Nord AS ved personalsjef Steinar Alstad-Jensen tlf. 95 15 87 00.
Arbeidssted er Tromsø eller Trondheim. Søknadsfrist: 09.01.2025
Om arbeidsgiveren
Torghatten Nord er et datterselskap i konsernet Torghatten, og er et av landets største ferge- og hurtigbåtrederi. Selskapet driver sjøgående kollektivtransport hovedsakelig i Troms, Nordland og Hordaland. Selskapet drifter 47 skip, har ca. 800 ansatte, og en omsetning på 1,7 mrd. Hovedkontoret ligger i Tromsø, med avdelingskontor på Stokmarknes og i Os (Vestland).
I 2024 ble vi kåret til det mest innovative selskapet innen persontransport, og ambisjonen vår er å være bransjelederen innen teknologi. Med sterke eiere som EQT og Nysnø har vi solid støtte for våre ambisiøse mål om en grønnere fremtid. Konsernet består av Torghatten Nord, Torghatten Midt, Torghatten AB og Bastø Fosen. Sammen med vårt søsterselskap Molslinjen (Danmark) utgjør vi Nordic Ferry Infrastructure – den største ferge- og hurtigbåtaktøren i Norden.
Les mer på vår hjemmeside: www.torghatten-nord.no